Friday, March 18, 2011

~MULA DENGAN DIRI KITA~

Tatkala ak masih muda,
bebas dan imaginasi ak tidak terbatas,
ak berangan-angan untuk mengubah dunia,

Apabila ak semakin dewasa dan bijak,
ak dapati dunia tidak akan berubah,
lantas ak kecilkan impian ak dan
ak bercadang untuk mengubah negara ak sahaja,

Tetapi ini juga nampaknya tidak mungkin di laksanakan,
Apabila ak memasuki usia tua,
dalam satu cubaan yang terdesak,
ak putuskan untuk hanya mengubah keluarga ak,
mereka-mereka yang terdekat dengan ak,
tetapi malangnya,
tidak ada siapa pun yang ingin berubah,

Dan sekarang ketika ak terbaring di katil,
menunggu ajal,
barulah ak sedar:

Jika hanya ak terlebih dahulu cuba mengubah diri ak,
pastinya dengan contoh teladan
itu akan dapat mengubah keluarga ak,

Daripada inspirasi dan dorongan mereka,
kemungkinan ak akan dapat mengubah negara ak,
dan siapa tahu,
ak mungkin mengubah dunia...





WASALAM~

p/s= cuti seminggu ni tak g mne2 pun..
        sedihnya....
        sdis sekali!

Monday, March 14, 2011

mood StAbiLa~

Hai n Salam you all...
ni hao maa~
fine~

keyhh lama tak update blog..
berhabuk gila and labah2 kelihatan berkeliaran di sekitar
blog cik tira..
jap
jap
nak kira ada bapew ekor yekk labah2 yang
rajin berkeliaran dalam blog cik tira..
20
-13
just 7 jewhh
ahahaxx
(wat-wat faham yek ape ak merepek kat atas)
~feeling2 dONG~


Rindu sangat nak catat segala-galanya di sini..
nak cakap manyak2 kat sini..
nak mengumpat kat sini..
nak mengila kt sini..
nak bercerita di sini..
muahahha segala-galanya disini..

yey yey
i 'm happy now~
coz cuti sekolah selama
7 minggu
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

TOLAK
6 minggu..

mMUahhaha cuti 7 minggu konon..
gilax ape..
ak nak PmR kowt tahun nih..
muhasabahkan diri wahai blogger chinta tira...

mari kita ramai2 muhasabahkan diri
layannn ini video supaya
kita semua kelihatan cool macam ais!!




video


video


WASALAM.





p/s= entah jadi entah idok video ak ni...
        wexxx

Sunday, March 6, 2011

ceter semalommmm

ASSALAMUALAIKUM korangg~~
hai...?

ce ceter ce ceter,,,haha
pernah dengar tak ayat uhh...
lawak ahh...
 co tekew,,mana datang ayat uhh?

hoho~ tak lain tak bukan
dari ceter hantu kak limah balik rumah
laaaa
aku tengok kat mana2 ramai orang
guna ayat tuh...
sampai dalam kelas ak pun ada orng guna
ayat tuhh...

okeyhh,,
kali ni ak bukan nak ceter ayat
dalam ceter antu kak limah tu,,mepek je lebih~
but ak nak ceter fasal something
yang terjadi dekat ak semalam...
buatt ak benggang gila ahhh..
grrr!!!

doyaii tiba2 je mood benggang+nyesal...
sebenarnye semalam (5.3.2011)
hari sabtu,, jam 5.05..
ak pergi potong rambut..
niat di hati nak nipiskan je rambut,
sebab rambut ak tebal..+_+
tapi cina tu kelam kabut dan banyak bunyi...

ak suruh bagi nipis,,nipis kan je la..
ni plak banyak bunyi~
pastu bagi cadangan entah hapa@ ntah...
ak ingt lawo la cadangan dia tu..
aleh2 dah siap potong,,
ak sedar2 rambut ak pandek yg tk
disangka2kan..huh~

huh nyesal ak potong rambut semalam..
setelah dua tahun setengah ak simpan rambut
supaya panjang bejelaa...
tapi aleh2 sudahh pendek!!!

grrr ke ahh babai~~
ak cakap manyak2 pun bukan bleh
panjang balik rambut ak ni...
hmmm..

wasalam...

p/s =hari selasa minggu depan hingga khamis
        ak periksa untuk bulan pertama..
        {8~10/3/11}
        doakan ak bagi sesiapa yg bca entry kali nih..yooouuww