Friday, July 6, 2012

pengalaman tak selalu datang


Assalamualaikum...




sempena petang jumaat yang indah lagi suci ini,,aku naa share satu episod dalam hidup aku..Walaupun cerita nih dahh pun belalu..Tapi aku tetap naa share jugak dalam blog aku...heheee,,
ehh tetiba naa gelak plak ,,ape hal???




ok,,seminggu yang lalu,,aku mengikuti kem ibadah yang dianjurkan oleh pihak sekolah..kem tersebut berlangsung dua hari satu malam jew dan aktiviti yang agak best bagi aku...Salah satu aktiviti yang aku nak kongsi ni ialah aktiviti penyembelihan...




perghh sangat ohhsem ok waktu penyembelihan..itu saat yang aku tunggu2kan kerana aku taa sabar naa sembelih ...Penyembelihan tersebut melibatkan bepuluh-puluh ekor burung puyuh serta lima ekor ayam...




ok this is ayam puyuh!! ehhh silap,,burung puyuh laa...not AYAM PUYUH..
Ni baru sekotak jew ade lagi berkotak2...



ohh yaa,,,nii laa burung puyuh yang bakal disembelihkan oleh kitaorang dan dimasak oleh macik kantin..Walaupun makcik kantin tuh masak gulai yang nampak lazat jew,,tapi tak teringin pun aku naa makan...Ye laa,,dah laa aku yang sembelih,,memang tak laa aku naa makan...





this is aku n burung puyuh...Nampak macam aku pegang dengan kuat jekan,,padahal
aku pegang dengan lenbut dan penuh kasih sayang tau...ngehngehh..


Aku berjaya menyembelih dua ekor burung puyuh,,walaupun rasa macam tak layak je aku naa sembelih burung yang taa berdosa tuh,,tapi apakan daya demi pengalaman aku gagahkan jugak untuk menjadi penyembelih yang comel gitu....ehhhh tetiba!!!





ok nii bukti yang aku bejaya menyembelih burung puyuh tersebut...
huaaa sob sob ~ ~
terharu wehh sebab selama aku hidup nii first time aku pegang burung puyuh,,lepastu 
siap sembelih lagi wehhh....

plissss cakap laa tahniah kat aku!!
^_^



OK nii salah satu part dalam hidup aku yang aku patut abadikan dalam otak...Aku bersyukur sangat allah memberi aku peluang untuk melakukan aktiviti tersebut dengan berjaya..Ye laa,,kalau salah sembelih,,alamatnye binatang tersebut jadi bangkai laaa...Dan ini akan mendatangkan pembaziran..oleh itu,,buatlah kerja apa2 pun dengan keikhlasan kerana allah... (peringatan untuk diri sendri)....


Aku harap banyak lagi perkara2 yang best dalam hidup untuk aku lakukan supaya aku dapat kumpulkan selaut tak pun segunug pengalaman....ok tetiba jadi over plak...hehe,,maafkan aku...
^_^

till then..
buybyeee~





No comments:

Post a Comment